Nordjysk kommune har fået mobil-tankkort

​Aalborg Varme har valgt OK’s nye digitale styringsværktøj og app. Det betyder blandt andet, at Aalborg Varme kan tildele medarbejderne mobil-tankkort – og administrere alle tankkort nemt og enkelt. 

​Nemmere for medarbejderne

Aalborg Varme har en flåde på over 60 biler, som dagligt bruges til opgaver i Aalborg og omegn. Da de skulle vælge ny leverandør af tankkort, var det vigtigt at få en tankløsning, der gjorde det nemmere for medarbejderne – både på vejene og på kontoret. 

Nickolai Knudsen er projektleder hos Aalborg Varme og har det administrative ansvar for brændstofdelen. ”Det, der for alvor gjorde udslaget for os, i forhold til valget af OK som leverandør, var det digitale styringsværktøj og tankkortet, som ikke er fysisk, men en integreret del af OK’s app,” fortæller Nickolai Knudsen. 

Nem indrapportering og administration

”Jeg kunne straks se muligheden både for at gøre det nemmere administrativt og for medarbejderne på vejene. Og det er heldigvis blevet som lovet – og det fungerer. Vi har fået tilfredse medarbejdere, indrapportering hver måned og en nem opsætning,” fortæller Nickolai Knudsen. 

Hurtigt at oprette nye medarbejdere

For Aalborg Varme er det nemt at oprette nye medarbejdere og tildele dem tankkort på mobilen.
 
”Det tager ikke mere end et minut at sætte en ny medarbejder op, og så kører det egentlig derfra. Vi skal ikke bestille fysiske kort, som kan tage en uge om at nå frem. Når nye medarbejdere får en telefon, er OK’s app allerede installeret. Derfor skal de kun indtaste km-tal, vognnummer og skrive et kodeord, og så åbner standeren, så der kan tankes. Det fungerer og er rigtig nemt i praksis,” fortæller Nickolai Knudsen. 

Beliggenheden betyder sparet kilometer 

For Aalborg Varme var tankstationernes beliggenhed også vigtig, så medarbejderne ikke skal køre unødvendige kilometer og bruge ekstra tid for at få tanket. Det mærker også Mads Klug, driftsassistent hos Aalborg Varme. 
  
”Der er flere steder, vi kan tanke og flere standere, end vi tidligere har haft,” siger Mads Klug. ”I Aalborg og omegn er der sjældent mere end fem kilometer mellem hver OK Tankstation, og skulle vi ikke kunne finde den, kan OK’s app hjælpe med at finde den nærmeste tank. Det betyder, at vi sparer tid i bilen for at finde en tankstation og kan komme hurtigt videre til vores opgaver.”

”Inden vi fik OK, kunne vi tanke på vores udkørselsadresse, hvor der var én stander, og var man uheldig, at der f.eks. stod en skraldebil eller et andet stort køretøj foran, så kunne det godt tage et stykke tid, inden man kom videre.”




Få OK Mobil-tankkort

Mobil løsning gør hverdagen nemmere

Når Mads Klug og kollegerne hos Aalborg Varme holder ind ved OK for at tanke, er det også blevet nemmere.

”Det mobile tankkort gør det rigtig nemt at tanke, og OK’s app er nem at bruge. I forhold til den administrative del, er vi også ude over at skulle indberette og lave udlæg, når kortet af en eller anden grund ikke fungerede,” siger Mads Klug.

”Jeg kan ikke forestille mig at gå tilbage til en løsning med fysiske kort – hverken for mig som administrator eller for mine kolleger på vejene,” slutter Nickolai Knudsen.

Ring og hør mere

Vil du høre mere om Aalborg Varme og hvad vi har gjort for andre kunder, så er du meget velkommen til at ringe til Charlotte på 30 70 59 76.