Hvor kan jeg klage, hvis jeg ikke er tilfreds med min forsikring eller afgørelsen af skadebehandling?

Der er følgende muligheder for at klage over en afgørelse truffet af First Marine:

Enhver klage over en police eller over en skade, kan anmeldes til den klageansvarlige i First Marine A/S. Navnet på den klageansvarlige fremgår af First Marine's hjemmeside.

Hvis dette ikke giver et tilfredsstillende resultat for klager, kan fornyet henvendelse til Lloyd's General Representative i Danmark; Hr. Jes Anker Mikkelsen, Lloyd's General representative in Denmark, Langelinie Allé 35, DK-2100 København Ø

Ved uenighed om den af First Marine fastsatte méngrad kan både den forsikrede og First Marine forlange spørgsmålet om méngradens størrelse forelagt Arbejdsskadesstyrelsen.

Arbejdsskadestyrelsens afgørelse er bindende for begge parter.

Den af parterne der ønsker spørgsmålet om méngradens størrelse forelagt Arbejdsstyrelse, betaler gebyret for denne forelæggelse. Ændrer Arbejdsskadestyrelsen en af First Marine fastsat méngradtil fordel for forsikrede, betales gebyret for forelæggelsen af First Marine.

Hvis henvendelser til First Marine ikke fører til et tilfredsstillende resultat, kan der klages yil Ankenævnet for forsikring. Der kan dog ikke klages over en invaliditetsgrads størrelse. Klager til Ankenævnet skal indsendes på et særligt klageskema, og der skal betales et gebyr som er fastsat af Ankenævnet. Klageskema kan hentes på Ankenævnet for forsikring's hjemmeside eller bestilles hos:

Ankenævnets sekretariat telefon: 33 15 89 00

Fik du svar på dit spørgsmål?

Tak for din feedback.

Tak for din feedback. Kontakt os, så vi kan hjælpe dig

top
Vi bruger cookies (også fra 3. part) til at huske dine indstillinger, trafikmåling og til at vise målrettede annoncer. Du accepterer det ved at klikke videre på siden. Læs mere om vores brug af cookies og hvordan du sletter dem