Sådan finder du det bedste mobilabonnement

Der er forskel på mobilabonnementer. Især når det kommer til, hvad abonnementerne koster, og hvor meget data der er inkluderet. Det kan derfor være svært at gennemskue, hvilket mobilabonnement der er bedst for dig. Hos OK gør vi det nemt at vælge det abonnement, der passer til dit behov.

Sådan vælger du det bedste mobilabonnement

Vi har forskellige mobilbehov, så hvad der er det bedste mobilabonnement for din nabo, er det ikke nødvendigvis for dig.

Vælg et mobilabonnement der passer til dine behov. Elsker du f.eks. at tale meget og længe i telefonen, kan du vælge et Fri Tale-mobilabonnement. Bruger du smartphonen til at surfe på, kan du også vælge en mobilpakke med en stor mængde data.

Få mobiltelefoni og mobilt bredbånd fra OK Mobil

Sådan vælger du det bedste mobilabonnement

Der er især fire ting, som du skal være opmærksom på, når du er på udkig efter det bedste mobilabonnement:

1

Undersøg dine behov til data, tale og sms

2

Tjek netværksdækningen hos teleselskabet

3

Kontrollér jævnligt dit abonnement

4

Udnyt mulighederne for andre rabatter

Start med at kende dine behov for data og tale

Prisen er en væsentlig faktor for de fleste, når vi skal vælge mobilabonnement. Faktum er bare, at alt for mange af os vælger en mobilpakke, der ikke passer til vores behov.

Vi betaler for mere data, end vi har behov for. Det er ærgerligt, og det er spild af penge.

Hvor meget data bruger du?

Dreng og far sidder i sofa og smiler mens de kigger på mobiltelefon

Dan dig et overblik over dit forbrug

Find derfor ud af, hvor meget mobildata, tale og sms du har brugt i de sidste tre til seks måneder. Når du har et overblik over mobilforbruget, ved du også, hvad du har brug for. På den måde betaler du kun for det, du har behov for.

Log ind på Min OK

Hvilken mobilabonnement skal jeg vælge?

Mange mobilselskaber tilbyder kun én type mobilabonnement kaldet EU-mobilabonnement – hos OK tilbyder vi både EU-mobilabonnement og DK-mobilabonnement.

Et EU-mobilabonnement giver dig fordele, når du rejser i EU og Norden, hvilket betyder, at du kan bruge din telefon på samme måde, som når du er i Danmark. Er du sjældent i udlandet, eller har du ikke et behov for at bruge telefonen, når du er, så er et DK-mobilabonnement oftest det smarteste – og billigste – valg.

Med en DK-pakke kan du ringe og surfe, som du plejer, indenfor landets grænser, og vores DK-mobilabonnementer er af den årsag en smule billigere end vores EU-mobilabonnement, der også fungerer i udlandet.

Se priserne på OK Mobilpakker

Hold øje med 'Bedst i test'-abonnementer

Det er suverænt dit forbrug, der afgør, hvilket abonnement der egner sig bedst til dig. Når du kender dine behov, begynder jagten på det mobilabonnement, der matcher dem. Der er mange muligheder, og det kan måske virke en smule uoverskueligt.

En idé er derfor, hvis du starter med at tage udgangspunkt i mobilabonnementer, der er kåret som 'Bedst i test' eller 'anbefalet' af Forbrugerrådet Tænk.

Undgå sorte dækningshuller

Det gode mobilabonnement kræver selvfølgelig mere end bare en nogenlunde dækning. Desværre kan de fleste af os nikke genkendende til, at vi har været udsat for, at vi ikke har haft dækning på mobilen. Vil du undgå at havne i sådan en situation igen, er det en god idé, hvis du tjekker, hvordan dækningen er hos dit teleselskab.

Dreng sidder på seng med mobiltelefon og headset

Nordens bedste dækning

Telenor og Telia er gået sammen om Nordens bedste dækning, som dækker over 99 % af Danmark med mere end 4.000 master. Det er dét netværk, som OK Mobil benytter sig af. Det betyder også, at hvis du vælger din mobilpakke hos OK, kan du forvente, at du altid kan ringe til din familie – uanset om du er hjemme fra sofaen eller i sommerhuset.

Tip: Se på dækningskortet, hvordan netværket er der, hvor du skal bruge det.

Dreng taler i mobiltelefon

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Hos OK bestræber vi os altid på at have glade kunder og yde god, ordentlig og hurtig kundeservice. Har du spørgsmål til OK Mobil, er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice, som er åben alle hverdage mellem kl. 08 og 20. Ring til os på 70 10 20 2270 10 20 22 eller send en besked på ok@ok-mobil.dk

Generelle spørgsmål om mobiltelefoni

Du kan altid få kontakt til OK's kundeservice

Hold dig up to date

Du skal være opmærksom på, hvis dine mobilbehov ændrer sig. Du skal derfor med jævne mellemrum holde øje med, om du stadig har det mobilabonnement, der passer bedst til dig.

Derudover tilbyder teleselskaberne ofte nye abonnementer, der kan være en både bedre og billigere løsning for dig. Så selvom du er tilfreds med dit mobilabonnement her og nu, kan der være penge at spare, hvis du holder dig opdateret. Vælg derfor også et mobilselskab, hvor du let kan skifte fra én mobilpakke til en anden – uden det koster dig noget.

Tip: Er du kunde hos OK Mobil, kan du på Min OK nemt, hurtigt og gratis skifte fra et mobilabonnement til et andet.

Se alle OK Mobils mobilabonnementer

Overvej dit mobilbehov

Nogle teleselskaber skilter med Spotify, Netflix eller andre streamingtjenester, der følger med i mobilabonnementet. Det kan der sagtens være en fidus i, hvis det er et reelt behov, du har.

Hvis det alligevel ikke er noget, du bruger, betaler du for noget, som du ikke får gavn af. Det er penge ud ad vinduet, selvom det lyder gratis.

Undersøg mulighederne for at få fuldt udbytte af de fordele, der er til rådighed hos det enkelte mobilselskab.

Hvis du har en bil, kan du eksempelvis tanke taletid eller data på mobilen, når du tanker hos OK med et OK Kort.

Og skifter du til en mobilpakke fra OK Mobil, kan du tilmed støtte sporten. Det er fordele, som de fleste kan bruge.

Skift selv mobilabonnement – det koster ikke noget

Hvis du er i tvivl, om du har det mobilabonnement, der passer bedst til dine behov, kan du ringe til os på 70 10 20 2270 10 20 22. Du kan også selv skifte abonnement på Min OK - det er nemt og tager kun 2 minutter. 

Husk at du kan støtte lokalsporten og tanke dig til ekstra fordele. Vores fornemmeste job er nemlig, at du altid føler, at du har det bedste mobilabonnement hos OK Mobil.

Gå til Min OK

Skift mobilpakke på Min OK

Far og søn ved spisebord med PC og penalhus foran sig

Det siger vores kunder

Anmeldelser fra

Se alle anmeldelser af OK på Trustpilot
"Bestilte mobil abonnementer til mine drenge og mig. God oplevelse ved OK mobil. Ikke noget forsøg på salg af overflødigt store mobil pakker. God vejledning og efterfølgende hurtig levering med tydelighed omkring forløb ved skiftet fra tidligere selsk..."
Læs resten

Peter Bang-Rønne, d. 10. december 2022

"Super kundeservice. - venlige og høflige medarbejdere, konkurrence dygtige priser. Kan varmt anbefale OK mobil."

Nicolai Joachim Nielsen, d. 07. december 2022

"Hurtig og klar forklaring vedrørende abonnement muligheder."

Jørgen Theodor Duch, d. 11. november 2022

"Rigtig god behandling ved skift af teleselskab."

John Rahbæk Nørgaard Kjeldsen, d. 08. november 2022

"God og effektiv hjælp med mobilskift"

Jack Løfquist Jensen, d. 07. november 2022

"Blev ringet op af OK mobil, hvor de tilbød mig et bedre abonnement, end det jeg havde. Fik en rigtig god hjælp, hvor jeg blev guidet igennem, så vi kunne klare det hele med dette opkald. 👍😊"

Charlotte, d. 03. november 2022

"Jeg har selv OK mobil og selvom der altid kan være problemer med dækning visse steder så valgte jeg samme sted at bestille til min søn nu hvor han skal have sin første mobil."

Pia M, d. 30. oktober 2022

"God dialog omkring oprettelse af abonnement"

Henrik Bonvig, d. 27. oktober 2022

"Fantastisk god betjening ved overgang til OK Mobil. En utrolig hjælpsom, venlig, tålmodig og med dejlig humor medarbejder."

Bodil, d. 29. august 2022

"Har altid været godt tilfreds, er nemt at skifte abonnement"

Christian Bønneland, d. 25. august 2022

"Super nem hjemmeside. Glæder mig til mit nye simkort"

Jens, d. 29. juli 2022

"Venlig, hjælpsom og imødekommende kundeservice. Tryg ved at skifte til OK Mobil."

Pernille, d. 13. juli 2022

"Jeg ledte efter er godt abonnement, og fandt det her gode tilbud og slog til, det var dejlig nemt og overskuelig lige til at gå til, super dejlig."

Erik, d. 20. maj 2022

"Rigtig god oplevelse helt til fuldt hus"

Birgit Kock, d. 20. maj 2022

"Flyttede to numre og der var ingen problemer, det var let og lige til. og så er det billigt"

Thomas Mikkelsen, d. 09. maj 2022

"Go` og forståelig samtale om mobil- og bredbånd abonnementer, rigtig god omsætning af kundebehovet."

Werner Christensen, d. 09. maj 2022

"Jeg har lige oprettet ok mobilbasis og synes simpelthen der er alletiders abonnement for nogen som ikke har brug for meget andet end at ringe og modtage sms. Men abonnementet kan meget mere."

Knud Christoffersen , d. 09. maj 2022

"Lynhurtigt fik jeg mit nye SIMkort, og abonnementsprisen er virkelig rimelig😊"

Lene Madsen, d. 01. april 2022

"Jeg er meget glad for at blive kunde hos Ok mobil har fået god betjening og vejledning"

Per Hansen, d. 23. marts 2022

"Venlig og behagelig betjening i forhold til skift af mobil selskab!"

Eva Sunde, d. 12. marts 2022

top