Hvilket mobilabonnement skal jeg vælge?

OK Mobil har et udvalg af mobilabonnementer og mobilt bredbånd. Prøv vores guide til at vælge den rigtige mobilpakke eller mobilt bredbånds-løsning her. 

Hvilket mobilabonnement passer til mig?

Hvorfor vælge et mobilabonnement fra OK?

Støt lokalsporten

Støt lokalsporten med OK Mobil

Du kan også støtte sporten med OK Mobil, hver gang du tanker hos OK. Du fordobler din støtte fra 5 øre til 10 øre pr. liter. Det koster ikke dig ekstra - OK betaler hele støtten til din klub eller forening.

Op til 2 timers Bonus Taletid/2 GB Bonus Data

Tank bonus med OK Mobil

Som OK Mobil-kunde kan du med din mobilpakke optjene Bonus Taletid eller Bonus Data, når du tanker brændstof på dit OK Benzinkort. Du kan få op til 2 timers Bonus Taletid eller 2 GB Bonus Data hver måned.

Når du har et OK Benzinkort og et OK Mobil-nummer, bliver din Bonus Taletid eller Data automatisk overført til din mobil-konto.

Ingen gebyrer og ingen binding

Ingen gebyrer og ingen binding

Med OK Mobils mobilpakker er der ingen gebyrer og ingen binding på dit abonnement

Du får Telenors netværk

OK Mobil bruger Telenors netværk

Når du vælger OK Mobil får du glæde af Telenors stærke netværk, som dækker 99 % af danskerne

Hvad skal du overveje når du vælger mobilabonnement?

Selvom det kan synes uoverskueligt at vælge mobilabonnement, så er det i virkeligheden ganske få ting, du skal have styr på for at skifte til et mobilabonnement, som passer til dig og dine behov. Hos OK har vi samlet en tjekliste, som du med fordel kan overveje når du står overfor valget af nyt abonnement.

Hvor meget data har du brug for?

Hvor meget data du har behov for en mobilpakke, er selvfølgelig individuelt. Det afhænger af, hvordan og hvor meget du bruger din smartphone.

Hvis du ofte streamer musik, ser videoer på YouTube, spiller onlinespil og bruger lignende funktioner på mobilen, så har du et større databehov, end hvis du udelukkende bruger smartphonen til at tjekke nyheder og vejrudsigt.

Brug 'mobilbrug'-oversigten på din smartphone til at holde øje med dit dataforbrug f.eks. 1 gang om ugen eller hver måned, så har du styr på, hvor meget data du i gennemsnit bruger.

Dreng ligger på sofaen og kigger på mobiltelefon

Hvor meget tale har du behov for?

For at kunne vælge det rigtige mobilabonnement er det vigtigt, at du har en idé om, hvor meget taletid, du typisk bruger på en måned. Det kan let komme til at koste flere penge at vælge et mindre mobilabonnement end du egentlig har behov for, hvis taletiden ikke er inkluderet i dit abonnement. Omvendt giver det heller ikke mening at betale for taletid, som du aldrig får brugt.

Læs mere om fri tale-mobilabonnement

Kvinde snakker i mobiltelefon

Er prisen det vigtigste for dit valg?

Hvis prisen er den afgørende faktor for dit valg af mobilabonnement, så kan det være en god idé at være afklaret med, hvad du eventuelt er villig til at give afkald på i dit mobilabonnement.

Du får f.eks. sjældent det billigste mobilabonnement, hvis du samtidig ønsker at have fri taletid og fri data eller diverse streamingtjenester inkluderet.

Læs mere om billigste mobilabonnement

EU- eller DK-mobilabonnement?

Når du skal vælge mobilabonnement, er det vigtigt at du ved, om du påtænker ofte at benytte dit abonnement udenfor Danmark.

Vælger du et DK-mobilabonnement kan det kun benyttes i Danmark, men det er samtidig billigere end et EU-mobilabonnement, som kan benyttes i udlandet.

Vær også opmærksom på, hvor nemt det er at skifte abonnement; kan du selv skifte abonnementet og kan du gøre det f.eks. midt i en måned?

Læs også: Hvad er forskellen på EU-mobilabonnement og DK-mobilabonnement?

Fordele ved mobilselskabet

Mange vælger mobilabonnement ud fra hvilket mobilselskab, de synes har de fordele, som passer til deres behov. Du kan med fordel kigge på anmeldelser af dit kommende mobilselskab på f.eks. Trustpilot eller andre medier, for at få et indtryk af, om du kan forvente en god behandling.

Ligeledes kan det være en god idé at tjekke eventuelle bindingsperioder, gebyrer samt hvilket netværk, selskabet benytter sig af.

Læs mere om: Det bedste mobilabonnement

Forældre og søn sidder i sofa sammen med tablet og mobiltelefon foran sig

Har du overvejet at vælge OK til mobiltelefoni?

OK er måske ikke dit åbenlyse valg af mobilselskab, men vi synes, du bør overveje det. Hos OK bruger vi rigtig meget tid på at skabe de bedste fordele for vores kunder. Hvis du vælger et mobilabonnement fra OK, så kan du blandt andet nemt skifte dit mobilabonnement på selvbetjeningen Min OK, og du kan være med til at støtte lokalsporten, som du også kender det fra brændstof.

Hvis du fortsat er i tvivl om valget af mobilabonnement, så vil vores dygtige kundeservice gerne hjælpe dig videre med personlig betjening. Du kan ringe til os på 70 10 20 2270 10 20 22. OK Mobils kundeservice er åben alle hverdage mellem kl. 08 og 20.

Det siger vores kunder

Anmeldelser fra

Se alle anmeldelser af OK på Trustpilot
"Bestilte mobil abonnementer til mine drenge og mig. God oplevelse ved OK mobil. Ikke noget forsøg på salg af overflødigt store mobil pakker. God vejledning og efterfølgende hurtig levering med tydelighed omkring forløb ved skiftet fra tidligere selsk..."
Læs resten

Peter Bang-Rønne, d. 10. december 2022

"Super kundeservice. - venlige og høflige medarbejdere, konkurrence dygtige priser. Kan varmt anbefale OK mobil."

Nicolai Joachim Nielsen, d. 07. december 2022

"Hurtig og klar forklaring vedrørende abonnement muligheder."

Jørgen Theodor Duch, d. 11. november 2022

"Rigtig god behandling ved skift af teleselskab."

John Rahbæk Nørgaard Kjeldsen, d. 08. november 2022

"God og effektiv hjælp med mobilskift"

Jack Løfquist Jensen, d. 07. november 2022

"Blev ringet op af OK mobil, hvor de tilbød mig et bedre abonnement, end det jeg havde. Fik en rigtig god hjælp, hvor jeg blev guidet igennem, så vi kunne klare det hele med dette opkald. 👍😊"

Charlotte, d. 03. november 2022

"Jeg har selv OK mobil og selvom der altid kan være problemer med dækning visse steder så valgte jeg samme sted at bestille til min søn nu hvor han skal have sin første mobil."

Pia M, d. 30. oktober 2022

"God dialog omkring oprettelse af abonnement"

Henrik Bonvig, d. 27. oktober 2022

"Fantastisk god betjening ved overgang til OK Mobil. En utrolig hjælpsom, venlig, tålmodig og med dejlig humor medarbejder."

Bodil, d. 29. august 2022

"Har altid været godt tilfreds, er nemt at skifte abonnement"

Christian Bønneland, d. 25. august 2022

"Super nem hjemmeside. Glæder mig til mit nye simkort"

Jens, d. 29. juli 2022

"Venlig, hjælpsom og imødekommende kundeservice. Tryg ved at skifte til OK Mobil."

Pernille, d. 13. juli 2022

"Jeg ledte efter er godt abonnement, og fandt det her gode tilbud og slog til, det var dejlig nemt og overskuelig lige til at gå til, super dejlig."

Erik, d. 20. maj 2022

"Rigtig god oplevelse helt til fuldt hus"

Birgit Kock, d. 20. maj 2022

"Flyttede to numre og der var ingen problemer, det var let og lige til. og så er det billigt"

Thomas Mikkelsen, d. 09. maj 2022

"Go` og forståelig samtale om mobil- og bredbånd abonnementer, rigtig god omsætning af kundebehovet."

Werner Christensen, d. 09. maj 2022

"Jeg har lige oprettet ok mobilbasis og synes simpelthen der er alletiders abonnement for nogen som ikke har brug for meget andet end at ringe og modtage sms. Men abonnementet kan meget mere."

Knud Christoffersen , d. 09. maj 2022

"Lynhurtigt fik jeg mit nye SIMkort, og abonnementsprisen er virkelig rimelig😊"

Lene Madsen, d. 01. april 2022

"Jeg er meget glad for at blive kunde hos Ok mobil har fået god betjening og vejledning"

Per Hansen, d. 23. marts 2022

"Venlig og behagelig betjening i forhold til skift af mobil selskab!"

Eva Sunde, d. 12. marts 2022

Var siden nyttig?

Tak for din feedback til OK Mobil

Tak for din feedback til OK Mobil
Se ofte stillede spørgsmål om mobiltelefoni

top