Medejerskab og tæt samarbejde giver flere fordele i hverdagen

Hos Chr. Brinck & Søn er tillid og ansvar en vigtig del af forretningen. Derfor var det også et naturligt valg, da den vestjyske entreprenør og kloakmester valgte OK som leverandør. I dag køber Chr. Brinck & Søn både diesel, el, smøremidler og brændstof hos OK. Samtidig er de blevet medejer, og det giver ekstra fordele, når det endelige regnestykke skal laves.​​​​​​​​​​​​​​​​

​Medejerskabet er unikt​​

Chr. Brinck & Søn har været medejer af OK i tre år, og det er der god forretning og fornuft i, mener adm. direktør Thomas Thomsen, som er godt tilfreds. ”Det er selvfølgelig et stort plus med afkastet. Men medejerskabet er også noget, der er unikt for OK. Selv hvis du lægger det økonomiske perspektiv til side, så giver det en anden form for samhørighed, at man er medejer,” fortæller Thomas Thomsen.​

Dialogen skaber mulighederne

Det er ikke nogen hemmelighed, at den tætte relation er vigtig for et godt samarbejde: ”OK føles mere nærværende – og i en vis forstand mere lokal. Og OK's værdier er noget, som også kendetegner vores egen forretning,” fortæller Thomas Thomsen, adm. direktør hos Chr. Brinck & Søn. 

”Tillid er meget vigtig for mig – også når det gælder vores leverandører. Vi forventer, at vores leverandører er proaktive. Det betyder for eksempel, at vores leverandører selv foreslår nye produkter og kommer med forslag til ændringer i prisen, hvis der opstår en gunstig situation i markedet,” fastslår Thomas Thomsen.
 

​​​Fokus på nye muligheder

Tingene går stærkt i dag, så den tætte relation og åbne dialog er afgørende for samarbejdet. ”Vores tætte samarbejde gør også, at vi som leverandør hurtigere kan gribe mulighederne på markedet og videreudvikle vores tilbud til Chr. Brinck & Søn,” fortæller OK’s distriktschef, Per V. Jensen, som er Chr. Brinck & Søns faste kontaktperson. ​

”Du kan faktisk godt sige, at vi på en måde betragter Chr. Brinck & Søn som en ”ny” kunde, hver gang vi mødes. I den forstand at vi hele tiden er opmærksomme på at tilbyde nye muligheder og fordele, som kan gavne Chr. Brinck & Søns forretning,” forklarer Per V. Jensen.​​​​​​

Chr. Brinck og Søn ApS

  • Entreprenørvirksomhed i Esbjerg
  • Mere end 50 års erfaring indenfor kloak-, jord-, gartner-, anlægs-, belægnings- og betonopgaver
  • Over 100 medarbejdere
Læs mere om samarbejdet med OK



En tilfreds kunde og en god anbefaling​

Den tilgang kan Chr. Brinck & Søn genkende sig selv i. Her er kunden nemlig også i centrum. ”Vores egne kunder skal have tillid til, at vi løser den stillede opgave, og det er for mig den bedste markedsføring, du kan få. Nemlig den gode anbefaling, som kunder giver videre. Og vi kan kun anbefale OK,” fortæller Thomas Thomsen​


Fakta om samarbejdet

  • Chr. Brinck & Søn har været kunde siden 2013
  • Medejer og får hvert år del i OK’s overskud
  • Køber diesel, smøremidler, el og har tankkort fra OK