Jeg har fået en parkeringsbøde, selvom jeg har betalt parkering via OK-appen til erhverv. Hvad gør jeg?

Har du fået en parkeringsbøde, også kaldet parkeringsafgift, selvom du har brugt OK's erhvervsapp til at betale for parkering, er det en god idé først at tjekke, om du har overset et skilt med parkeringsanvisninger. Hvis det ikke er tilfældet, kan du også tjekke:

  • Har du benyttet det korrekte registreringsnummer i OK's app til erhverv?
  • Er P-skiven indstillet korrekt?
  • Er klokkeslæt og dato for parkering noteret korrekt på parkeringsbilletten?

Hvis disse informationer er korrekte, har du sandsynligvis en gyldig parkering, og du kan derfor gøre indsigelse mod parkeringsbøden til den instans, der har udstedt bøden. Du kan gøre følgende:

  • Start med at sikre dig, at du har dokumentation i form af f.eks. kvitteringen for din parkering, billeder af parkeringen, p-skiven og skiltene på pladsen, hvor du har parkeret. Gem også dokumentationen – du kan få brug for den senere i sagen.
  • Du kan dernæst lave en klage til det selskab eller den myndighed, der har udstedt bøden. Det er en god idé at lave din klage skriftligt, så du senere kan dokumentere, at du har sendt den. Skriv den f.eks. i en e-mail.
  • Husk også, at bøden kan stige i pris, hvis du blot undlader at betale.

Husk, at du altid kan finde dine kvitteringer for parkering i OK's erhvervsapp eller på selvbetjeningen Min OK, hvis du er kunde hos OK.

Log på Min OK

Fik du svar på dit spørgsmål?

Tak for din feedback.

Tak for din feedback. Kontakt os, så vi kan hjælpe dig

top