Husregler for OK på de sociale medier

Hos OK vil vi meget gerne i dialog med dig omkring OK-relaterede emner som bil, bolig, forsikringer, mobiltelefoni og lokalsport. Der er dog en række retningslinjer, som gælder, når vi kommunikerer sammen på OK’s sociale medier.

Det drejer sig om OK’s tilstedeværelse på disse medier: Facebook, LinkedIn, YouTube og Twitter.

Sprogbrug

På OK’s sociale medier ønsker vi at holde en god og sober tone. Også selvom du måske er uenig i andres udsagn. Derfor forbeholder vi os retten til at fjerne kommentarer og opslag, som eksempelvis er chikanerende, truende eller nedgørende. Ligeledes ønsker vi ikke at udstille hverken medarbejdere eller kunder ved for eksempel navns nævnelse. Disse opslag/kommentarer kan fjernes uden varsel, hvis vi vurderer, at et indlæg overtræder vores retningslinjer.

Private oplysninger

Vores sociale medier er offentlige. Derfor vil vi anbefale dig ikke at dele personoplysninger såsom telefonnummer, adresse mv. på vores væg og offentlige opslag. Hvis vi vurderer, at en henvendelse indeholder følsomme eller private oplysninger, kan vi fjerne henvendelsen.

Se mere i OK’s persondatapolitik

Sagsbehandling på OK’s sociale medier

Vi sagsbehandler ikke på Facebook eller andre sociale medier. Derimod står vi til rådighed med hjælp og vejledning om vores produkter og de emner, vi berører på vores sociale kanaler. Hvis din henvendelse kræver, at vi kigger ind i din konkrete sag, vil du blive henvist til rette afdeling, eller vi vil bede om dine kontaktoplysninger i en privat besked på Facebook, således at vi kan kontakte dig og behandle din sag retmæssigt via andre kanaler.

Se hvordan vi behandler data i OK

Udelukkelse fra OK’s Facebook-side

Hvis en bruger gentagne gange bryder vores husregler, kan brugeren blokeres fra OK’s sociale kanaler.

Reklame og spam

Vi tillader ikke spam på vores sider og opslag. Ved spam forstås for eksempel deling af (for opslaget) irrelevante kommentarer/links, overdreven gentagelse af et budskab/opslag på tværs af sociale kanaler og opslag som udelukkende har til formål at fremme eller reklamere for andre virksomheder og produkter.

Må jeg dele billeder og video på OK’s sider?

Det korte svar er; ja. Vi bliver glade, når I deler billeder og videoer med os. Da vi ønsker at bevare den gode stemning, er det dog væsentligt, at det delte indhold lever op til førnævnte krav om henvendelser, således at det hverken krænker eller udstiller andre – kunder såvel som medarbejdere og andre brugere af mediet.

top