Jonatan Brunebjerg Rasmussen

Født: 05.04.1991
Gruppe: Medarbejderrepræsentant
Medlem af OK’s hovedbestyrelse siden 2025 (01.02.2025)

Hvad er din baggrund?

Med en kandidat i Erhvervsøkonomi fra Handelshøjskolen startede min karriere i økonomifunktionen i OK som Financial Controller. Ad den vej har jeg fået en robust forståelse for det økonomiske maskinrum, samt rapportering til beslutningstagere.

Netop rapportering har taget mig fra økonomi videre over i den fagre verden indenfor BI (Business Intelligence), hvis fornemme opgave kort sagt er at sikre det rette datadrevne beslutningsgrundlag, til de rette mennesker, på det rette tidspunkt. Et rigtig spændende fagområde i krydsfeltet mellem IT og forretning, som er i rivende udvikling og interesserer mig meget.

Jonatan Brunebjerg Rasmussen

Fritidsinteresser:

Jeg er gift med Mia og har to børn, Ingrid og Anker, som langt det meste tid går med. Ellers ynder jeg at være fysisk aktiv, og har tidligere spillet meget fodbold – nu ”nøjes” jeg med Oldboys og nyder tredje halvleg i omklædningsrummet. Jeg nyder derudover god mad og musik i godt selskab.

Bevæggrund for at gå ind i bestyrelsesarbejdet i OK?


Jeg kærer mig om OK. Det er et godt sted at være som medarbejder, vi har gode produkter og vi er gode ved vores kunder. Elementer, som jeg beundrer og vil gøre mit til fastholdes. Derudover kan jeg godt lide at tage ansvar og skabe noget sammen med andre. At være med til at sætte retning, udvikle og producere resultater. At nå til et sted, hvor man kan se tilbage på gode ting, man har bidraget til, som gør fremtiden lysere. Nogle af de egenskaber gør, at jeg søger indflydelse og danner mig holdninger til, hvordan jeg synes OK skal drives.

Hvad er din mærkesag som bestyrelsesmedlem?

Udover at give mit bidrag til at træffe langsigtede, bæredygtige beslutninger, som skal gøre OK endnu stærkere, ser jeg det som min opgave og mærkesag at sikre, at OK’s medarbejdere indgår som parameter i bestyrelsens beslutninger.

Hvorfor er andelstanken stadigvæk en god tanke?

Andelstanken muliggør at man som kunde kan være med til at sætte retningen for OK. Det er ret stærkt. Det har ledt OK til den gode position, vi står i og det har skabt vores kultur og brand, som jeg finder meget unik, så det taler lidt for sig selv.

top