Hvordan sætter jeg en iPhone op til mms og internet?

​Med denne fremgangsmåde opsætter du din iPhone til både mms og internet.

Hvis du lige har fået din iPhone, skal du have følgende klar ved aktivering af telefonen:

  1. iTunes. For at kunne aktivere din iPhone kræver det, at du har en computer med internetforbindelse, og at du har installeret den nyeste version af iTunes. Du kan hente iTunes gratis her.
  2. Et aktivt micro/nano-simkort
  3. iPhone + datakabel

Når din iPhone er opdateret med nyeste software er du klar til at opsætte telefonen. Vi anbefaler nu, at du laver nedenstående opsætninger med det samme. God fornøjelse.

Det er en god idé, hvis du starter med at nulstille dine netværksindstillinger. Det gøres på følgende måde: Indstillinger > Generelt > Netværk > Mobildatanetværk > Nulstil indstillinger. (Dette gælder ældre versioner af IOS)

  1. Åbn Indstillinger på din iPhone
  2. Vælg Generelt
  3. Vælg Netværk
  4. Vælg Mobildatanetværk
  5. Under APN skriver du internet med små bogstaver
  6. Under MMS skriver du følgende: APN: telenor (med små bogstaver)
  7. MMSC: http://mms.telenor.dk

- Brugernavn og adgangskode skal forblive tomme. Bemærk, at du muligvis skal slukke helt og tænde din iPhone igen før ændringen slår igennem.

Du kan ikke sende eller modtage mms-beskeder via Wi-Fi. Er du uden for 3G-dækning, kan det tage længere tid end normalt at sende/modtage mms-beskeder.

Nulstilling af netværksindstillinger på nyere iPhones og ny IOS Indstillinger> Generelt> rul ned i bunden > Vælg nulstil> Vælg nulstil netværksindstillinger

Virker din mms og internet stadig ikke, skal du tjekke følgende:


Er softwaren på din telefon opdateret? Vælg Indstillinger > Generelt > Om.

Tjek, at der mindst står 3.0 under 'Version'. Har du en forældet software, opdaterer du den via iTunes.

Er mms er slået til? Vælg Indstillinger > Beskeder.

Her kan du slå 'Mms-besked' til eller fra.

Bemærk, at der er to menupunkter under 'Indstillinger', der hedder 'Beskeder' – Vælg den nederste.

Er mobildata er slået til? Bruger du styresystemet iOS 4 eller nyere, tjek at Mobildata er slået til i Indstillinger > Generelt > Netværk.

Se OK Mobils pakker

Fik du svar på dit spørgsmål?

Tak for din feedback.

Tak for din feedback. Kontakt os, så vi kan hjælpe dig

top
Vi bruger cookies (også fra 3. part) til at huske dine indstillinger, trafikmåling og til at vise målrettede annoncer. Du accepterer det ved at klikke videre på siden. Læs mere om vores brug af cookies og hvordan du sletter dem