Hvordan sætter jeg min Android-telefon op til mms?
Har du en iPhone, kan du se, hvordan du sætter den op til mms her.
Det er en god idé, hvis du starter med at nulstille dine netværksindstillinger.
Sådan nulstiller du netværksindstillingerne på din Android-telefon:
- Vælg 'Indstillinger'
- Her vælger du 'Forbindelse'
- Vælg så 'Mobile netværk'
- Her vælger du 'Adgangspunktnavne'
- Tryk så på 'de tre prikker' i øverste højre hjørne
- Tryk nu på 'Nulstil til standard'
- Tryk også på 'Nulstil' i bunden af skærmen
Dine indstillinger bliver nu nulstillet til standard.
Det kan være nødvendigt at slukke og tænde telefonen, for at ændringerne træder i kraft.
Bemærk, denne guide kan variere alt efter model af Android-telefon.
Opsætning til mms på Android-telefon:
- Vælg 'Indstillinger'
- Her vælger du 'Forbindelse'
- Vælg så 'Mobile netværk'
- Her vælger du 'Adgangspunktnavne'
- Vælg 'mms'
- Udfyld så følgende felter:
Navn: mms
APN: telenor
MMSC: http://mms.telenor.dk
MMS-proxy: / IP: 212.88.64.8
MMS-port: 8080
MCC: 238
MNC: 02
Godkendelsestype: CHAP/ ingen
APN-type: mms
Felter, der ikke er nævnt, skal forblive blanke.
Din Android-telefon er nu opsat til at sende og modtage mms.
Det kan være nødvendigt at slukke og tænde telefonen, for at ændringerne træder i kraft.
Bemærk, denne guide kan variere alt efter model af Android-telefon.
Virker mms stadig ikke, så kan du tjekke følgende:
Er softwaren på din telefon opdateret?
Vælg 'Indstillinger' > 'Softwareopdatering'.
Er mobile data er slået til?
Vælg 'Indstillinger' > 'Forbindelse' > 'Databrug'. Her kan du slå mobile data til eller fra.
Har du fortsat problemer med din opsætning, så er du velkommen til at kontakte OK Mobils kundeservice på telefonnummer 70 10 20 2270 10 20 22