OK's forhandlerguide

Familie ved elbil med hjemmelader

Komplet ladeløsning til dine kunder

Hos OK får dine kunder en komplet ladeløsning, hvor vi står for det hele. I skal blot henvise kunden - så klarer vi både rådgivning, salg og fakturering.

Henvis kunden

Fordele hos OK

Komplet løsning inkl. nem app

24 timers kundeservice

OK står for alt – fra installation til support

Mulighed for grøn strøm

Vi sørger for refusion af elafgift

Du får 89,5 øre pr. kWh i elafgiftsrefusion, hvis du også har en elaftale hos OK

Elafgiftsrefusionen er en godtgørelse, du modtager for elafgiften på den strøm, du bruger til opladning af din elbil eller plug-in hybrid via din OK-ladeboks til hjemmet.

Læs mere om elafgiftsrefusion

Hvad koster det for kunden?

Leje med serviceaftale

Med OK Ladepakke får du reparation, support, kundeservice og mulighed for elafgiftsrefusion (hvis du er berettiget hertil).

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding
  • Når du lejer en OK-ladeboks, giver vi garanti på din ladeløsning i hele abonnementsperioden, så du altid er sikret, at du har en ladeboks, der virker

Serviceaftale

Med OK Ladepakke får du reparation, support, kundeservice og mulighed for elafgiftsrefusion (hvis du er berettiget hertil).

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding
  • Når du køber en OK-ladeboks, giver vi garanti på din ladeløsning, så længe der betales serviceabonnement

Eje Basis-abonnement

Med Eje Basis får du adgang til OK's app, der giver dig mulighed for at styre din opladning. Du får desuden 10 % rabat på farten, support og kundeservice.

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding

Få refusion af elafgiften til din elbil

Med refusion af elafgiften til din elbil eller plug-in hybrid modtager du 89,5 øre pr. kWh strøm, du bruger til at oplade bilen hjemme.

Her på siden kan du læse mere om refusionen af elafgift, og hvor meget du får tilbagebetalt.

Hvis du har en ladeboks fra OK, sker refusionen desuden helt automatisk.

Leje med serviceaftale

Med OK Ladepakke får du reparation, support, kundeservice og mulighed for elafgiftsrefusion (hvis du er berettiget hertil).

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding
  • Når du lejer en brugt OK-ladeboks, får du 2 års garanti fra installationsdato

Serviceaftale

Med OK Ladepakke får du reparation, support, kundeservice og mulighed for elafgiftsrefusion (hvis du er berettiget hertil).

Derudover er følgende en del af aftalen:

  • Løbende opdatering af ladeboks
  • Assistance ved driftsstop og funktionsfejl
  • Assistance til fejlfinding
  • Når du køber en brugt OK-ladeboks, får du 2 års garanti fra installationsdato

OK Ladepakke er inkl. standardinstallation. Eksisterende OK Ladepakker kan ikke udskiftes til disse priser. Prisen på Eje gælder fra 1. april til og med 2. juni 2025 og gælder kun ved Eje Plus og Eje Basis med strøm fra OK. Der er 5 måneder + 1 løbende måneds bindingsperiode. For at få 10% rabat, når du lader på farten, skal du have et OK Kort og lade med OK-appen. Er du også elkunde hos OK, refunderes din elafgift som hovedregel. Bemærk, at der bl.a. ikke sker refusion, hvis du f.eks. har elvarme eller solceller. Der kan forekomme ekstra omkostninger ved en udvidet installation. Vilkår for OK Ladepakke er gældende.

En attraktiv løsning til kunden, der kører under 35.000 km om året

Hvis kunden kører mindre end 35.000 km årligt på el, vil en OK Ladepakke være et attraktivt alternativ til en løsning med ubegrænset opladning.

Danskerne kører i gns. 16.000 km om året

Mand lader elbil
Kvinde lader elbil

App giver nem opladning derhjemme

Med OK’s app er det nemt at styre ladeboksen fra sofaen. Start og stop opladningen med et enkelt klik. Det er også muligt at se elpriserne døgnet rundt og planlægge næste opladning, når elprisen er lav.

Så smart er appen

Sådan foregår det

fra lead til installation

1

Henvisning

Henvisning

Hvis kunden er interesseret, sender I henvisning via henvisningsportalen

2

Bestilling udføres

Bestilling udføres

OK kontakter kunden inden for to hverdage for at fuldføre bestilling

3

Pre-installation

Pre-installation

OK kontakter kunden for at undersøge de tekniske forhold med det formål at forberede kunden samt installationen bedst muligt

4

Installation

Installation

Installation udføres. Installatøren kører ikke, før det virker!

5

I drift

I drift

Kunden er nu klar til at bruge sin OK ladepakke

Leveringstiden er ca. 2-4 uger. 
OK fakturerer kunden direkte.

5 mest stillede spørgsmål

I dette abonnement er opladning på farten ikke inkluderet. Derfor skal kunden betale de takster, der er gældende på de forskellige ladepunkter ved enten OK’s eller andre udbyderes ladepunkter.

Fnd mere information om priser og OK ladestationer

Grænsen ligger ved 35.000 km om året, hvis kunden primært lader hjemme. Ca. 95 % af ladningen vil foregå derhjemme, når man har en hjemmeladeboks.

Det er et krav, at kunden er hjemme under installationen. Kunden er ansvarlig for eventuelle reparationer efter installationen som f.eks. maling eller pudsning.

Hvis kunden selv har udført gravearbejdet til kabelføring, skal kunden dække renden til umiddelbart efter elektrikeren er kørt.

Ja, der er ingen udfordringer, hvis kunden har solceller eller varmepumpe. Vær dog obs på, at elafgiftsrefusion ikke er mulig i denne situation.

I OK’s månedlige abonnement er service, teknisk support og drift af ladeboksen, herunder indhentning af elafgiftsrefusion, inkluderet.

Det kunne f.eks. være softwareopdateringer eller simkortudskiftning mm. Abonnementet dækker også leje af ladeboksen, hvis kunden vælger en lejeløsningen. Udgifter til el eller ladning på farten er ikke inkluderet.

top