Har du brug for hjælp?

Når du har en serviceaftale hos OK, kan du ringe efter en tekniker eller få telefonisk hjælp, hvis du oplever problemer med driften på dit fyr eller din varmepumpe. Vi anbefaler dog, at du prøver at løse fejlen ved hjælp af guiden her på siden, inden du ringer til os på 50 13 14 15.

Guide til fejlmeldinger

Vælg din varmekilde herunder og find hjælp til de mest almindelige fejlmeldinger.

Varmepumpe

Klik her og find hjælp til de mest almindelige fejlmeldinger eller årsager til driftsstop på din varmepumpe, så du hurtigt kan afhjælpe dem. Tjek gerne følgende, inden du kontakter os.

På varmepumpens manometer kan du aflæse, hvor meget vand, der er på anlægget. Anlægget skal som hovedregel have 0,5 – 2 bar.

Kommer anlægget over 2,5 bar, kan det udløse en sikkerhedsventil, så anlægget lukker vand ud og afgiver lyd. Sker det, skal du lukke for vandet, indtil trykket falder.

Er der behov for at påfylde vand, har anlægget et rør med en markering, hvor du skal påfylde vandet.

Typisk vil der være en gruppeafbryder for hhv. ude- og indedelen til dit varmepumpeanlæg.

Du finder dem på din eltavle, hvor det er angivet, hvilke kontakter der gælder for de to dele. Tjek her, om de er slået fra eller til.

Hvis varmepumpen genstartes, kan det i enkelte tilfælde afhjælpe problemet.

Når du ringer til kundeservice, kan du med fordel have fejlkoden på varmepumpens display klar. Fejlkoden kan være til hjælp for vores tekniker, hvis det bliver aktuelt med et besøg.

Se i instruktionsbogen, om din fejl er beskrevet, og hvad du kan gøre for at afhjælpe den.

Gasfyr

Klik her og find hjælp til de mest almindelige fejl på dit gasfyr, så du hurtigt kan afhjælpe dem. Tjek gerne følgende, inden du kontakter os.

Tjek manometeret på dit gasfyr. Manometeret skal som hovedregel altid stå på 1 bar. Hvis du lige har haft eftersyn på dit anlæg, kan dit manometer stå højere end 1 bar, men det er ganske normalt.

Tjek, om kedlen er tændt på kontakten. Tjek eventuelt også på din eltavle, om hussikringer er sprunget.

Kontroller, at der er åbnet for gassen til dit gasfyr.

Hvis gasfyret genstartes, kan det i enkelte tilfælde afhjælpe problemet.

Når du ringer til kundeservice, kan du med fordel have fejlkoden på gasfyrets display klar. Fejlkoden kan være til hjælp for vores tekniker, hvis det bliver aktuelt med et besøg.

Se i instruktionsbogen, om din fejl er beskrevet, og hvad du kan gøre for at afhjælpe den.

Oliefyr

Klik her og find hjælp til de mest almindelige fejl på dit oliefyr, så du hurtigt kan afhjælpe dem. Tjek gerne følgende, inden du kontakter os.

Tjek manometeret på dit oliefyr. Manometeret skal altid stå som hovedregel stå på 1 bar. Hvis du lige har haft eftersyn på dit anlæg, kan dit manometer stå højere end 1 bar, men det er ganske normalt.

Tjek, om kedlen er tændt på kontakten. Tjek eventuelt også på din eltavle, om hussikringer er sprunget.

Kig på din tankmåler, som indikerer, hvor meget olie der er tilbage i olietanken.

Hvis oliefyret genstartes, kan det i enkelte tilfælde afhjælpe problemet.

Når du ringer til kundeservice, kan du med fordel have fejlkoden på oliefyrets display klar. Fejlkoden kan være til hjælp for vores tekniker, hvis det bliver aktuelt med et besøg.

Se i instruktionsbogen, om din fejl er beskrevet, og hvad du kan gøre for at afhjælpe den.

Vintersæsonen - perioden 1. oktober til 30. april

Tekniker kan rekvireres alle dage fra kl. 8:00-19:30.

Fra kl. 19:30-22:00 er det kun muligt at få telefonisk vejledning, hvis der er problemer med driften. Afhjælpning eller reparation vil herefter blive udført efter aftale.

Åbningstider

Sommersæsonen - perioden 1. maj til 30. september

Tekniker kan rekvireres:

Mandag – torsdag fra kl. 8:00-16:00
Fredag fra kl. 8:00-15:30.

Følgende dage er lukket: 1. maj, Kristi Himmelfartsdag, 2. Pinsedag og grundlovsdag

Brug for hjælp? Ring 50 13 14 15

OK servicetekniker foran varevogn

Abonnement med eller uden frie tilkald

I en serviceaftale med frie tilkald er følgende indeholdt i abonnementsprisen:

Frie tilkald ved driftsstop og funktionsfejl

Assistance til igangsætning (pr. telefon hvor muligt)

Reparationer og udbedring af fejl

Eventuel reparation og udskiftning af komponenter og udstyr*

Ved en aftale uden frie tilkald sker tilkald altid mod betaling.

*Reservedele vil blive opkrævet særskilt

Kundeservice-baggrund

Har du brug for hjælp?

Find ud af om en varmepumpe er noget for dig. Ring  89 32 24 4689 32 24 46.

Bliv kontaktetPrøv vores guide

Send dit telefonnummer

top