Kølesmøremidler kan gøre en forskel
Der er meget, som skal gå op i en enhed, når det handler om kølesmøremidler. Kvaliteten skal først og fremmest være i orden, men rådgivningen er ligeså vigtig. Det har flere kunder givet udtryk for efter at have skiftet til et kølesmøremiddel fra tyske Rhenus, som energiselskabet OK er leverandør af i Danmark. Med produktet følger OK’s service og rådgivning, og den er værdifuld.
Lars Jacobsen, der ejer RASI Maskinfabrik, har oplevet dette.
”Rådgivning og service er det vigtigste for mig, når det handler om kølesmøremidler. Derfor havde det stor værdi, at OK tilbyder dette sammen med produktet,” siger Lars Jacobsen og fortsætter: ”Prisen er i virkeligheden underordnet, når det handler om kølesmøremidler. Det er vigtigere at have en god dialog og få en professionel rådgivning. Den gode dialog, ønsker jeg jo også i forhold til mine kunder, så er det også nemmere at løse eventuelle udfordringer sammen undervejs.”
Bruger mindre
Med det nye kølesmøremiddel, som de anvender på deres centralanlæg i produktionen, har de oplevet besparelser i mængden af kølesmøremiddel. De anvender ikke nær så meget til samme produktion.
”Det er bestemt en ekstra bonus, at vi ikke behøver anvende så stor en mængde, og jeg tænker, at det især i forhold til miljøet er en fordel,” siger han.
Derudover er han rigtig glad for, at OK’s servicetekniker kommer forbi hver anden måned og tager prøver.
”De tager prøver og sender videre til analyse, og dermed tager man eventuelle problematikker i optrækket,” siger Lars Jacobsen.