Hvordan starter man en opladning på OK's ladeboks?


Når du skal starte en opladning af din bil på din OK-ladeboks derhjemme, så er der 4 enkle trin, du skal følge.

Sådan starter du opladningen

  1. Sæt ladekablet i bilen.
  2. For at starte en opladning skal du bruge OK-appen eller scanne OK ladebrikken over kortlæseren på ladeboksen.
  3. Ladeboksen reagerer med et bip. Det betyder, at opladningen er ved at blive godkendt.
  4. Ladeboksen bliver blå, når opladningen starter.

Læs mere om farvekoder på ladeboks

Når ladningen er afsluttet kan du se en kvittering i OK-appen under 'Mig' og 'Købsoversigter'.

Ladeboks fra OK med blåt lys

Planlæg opladning med OK-appen

Husk at du også kan planlægge en ladning med OK-appen, hvis du ikke vil starte ladningen med det samme.

Læs hvordan du planlægger en ladning med OK's appLæs mere om opladning af elbil

 

Min kvittering for hjemmeopladning stemmer ikke?

Der kan være flere årsager til, at din kvittering i OK-appen for opladning derhjemme ikke stemmer fuldstændig overens med, hvad du eventuelt kan se af oplysninger andre steder.

På din kvittering vil du kunne se den samlede periode, du har haft dit ladekabel tilsluttet din bil – også selvom selve opladningen først starter senere. Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at se det præcise øjeblik, din opladning er påbegyndt på din kvittering.

Hvis du ikke kan aflæse et beløb på kvitteringen efter endt opladning, kan det skyldes, at forbindelsen har været for ustabil til at anslå en pris.

Hvis du gentagne gange oplever problemer med at se en anslået pris for opladning, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på 70 10 20 3370 10 20 33.

Hvis kWh-forbruget på ladeboksen afviger fra den mængde strøm, der er blevet tilført bilen, kan det skyldes et effekttab (også kaldet energitab eller ladetab).

Det er normalt at opleve et mindre effekttab under opladning, hvilket betyder, at en lille mængde strøm kan gå tabt mellem ladeboksen og bilen. En større afvigelse kan også opstå, hvis du f.eks. har opvarmet din bil, imens den har opladet.

Læs mere om ladekabler og effekttab

Hvis det ikke kan forklare afvigelsen, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på 70 10 20 3370 10 20 33.

Relaterede spørgsmål

top