

OK Mobil bliver til CBB Mobil
Hos OK vil vi gerne sikre det bedste for vores kunder. Derfor har vi lavet en aftale med CBB Mobil om, at de fremover skal levere mobiltelefoni og kundeservice til vores mobilkunder. Det sker, som en del af at OK stopper med at udbyde mobiltelefoni. Det er en beslutning vi både i OK og CBB Mobil er rigtig glade for – og det håber vi også, du bliver.
Du er i trygge hænder
Det betyder, at dit mobilabonnement eller mobilbredbåndsabonnement mellem den 12. og 30. juni bliver flyttet til CBB Mobil– et mobilselskab, som på mange måder ligner OK Mobil, som du kender os. Bare med endnu flere muligheder for dig.
Mere indhold til samme pris
Som en ekstra bonus vil du allerede inden flytningen få et bedre abonnement til samme pris. Det sker helt automatisk. Læs mere i den mail, du har modtaget 10. maj.
Nemt for dig
Vi sørger for, at selve flytningen sker nemt for dig og uden at du behøver gøre andet end at genstarte din mobil på et tidspunkt. Du får selvfølgelig besked, når det bliver aktuelt.
Hos CBB får du bl.a:
Danmarks flinkeste kundeservice
Samme stærke dækning som i dag (Telenors netværk)
Mere indhold i dit abonnement
Nye muligheder, blandt andet onlineshop, 5G og streaming.

Dine OK forhold
Som et led i en strategisk omlægning af vores forretning har OK valgt at sælge OK Mobil til selskabet CBB, som er en mangeårig samarbejdspartner med OK. Kunder kommer ikke til at mærke overgangen til CBB.
Når dit nummer er flyttet til CBB, bliver Mit CBB din nye selvbetjeningsløsning. Du modtager mere information om Mit CBB i din velkomstmail fra CBB.
Har du andre tilhørsforhold hos OK, vil du stadig kunne bruge Min OK til disse.
Ja, du kan stadig støtte lokalsporten hos OK, når du tanker med dit OK Kort eller via OK-appen eller hvis du køber din el gennem OK. Støtten fra OK Mobil bortfalder.
Nej, dit OK Kort og eventuelt andre produkter, du har hos OK, fortsætter helt som du kender det.
Du kan fortsat optjene bonus i form af Bonus Taletid eller Bonus Data hos OK til og med den 11. juni 2023. Al optjent bonus kan derefter bruges, indtil dit nummer flyttes til CBB eller til bonussen udløber. I perioden inden du flyttes, får du glæde af både dit nye abonnement og evt. optjent bonus.
Dit abonnement
Når dit nummer flyttes til CBB, vil du fortsat betale den abonnementspris, du er vant til hos OK Mobil.
Med overgangen til CBB Mobil har vi givet dig et velkomsttilbud, som vi håber, du bliver glad for. Ønsker du at skifte til et andet abonnement, kan du nemt gøre på det på Min OK eller gennem OK Mobils kundeservice. Du kan skifte abonnement på Min OK frem til dagen før, du bliver flyttet til CBB Mobil.
Du skal dog være opmærksom på, at idet du skifter til et andet abonnement vil det være det abonnement og den pris, der vil blive overført til CBB. Det vil ikke være muligt for dig at komme tilbage til dit velkomstabonnement igen. Det nye abonnement vil flytte med dig over til CBB Mobil.
Du kan fortsat skifte abonnement på Min OK frem til dagen før, du bliver flyttet til CBB Mobil.
Du skal dog være opmærksom på, at idet du skifter til et andet abonnement, vil det ikke være muligt for dig at komme tilbage til dit velkomstabonnement igen. Det nye abonnement vil flytte med dig over til CBB Mobil.
Fra d. 10. maj 2023 vil det ikke længere være muligt at købe et nyt abonnement hos OK Mobil.
Du kan i stedet oprette et nyt abonnement hos CBB Mobil via deres hjemmeside eller deres kundeservice.
Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at få det samme abonnement, som du har fået som OK Mobil-kunde. Det skyldes, at alle OK Mobil-kunder har fået et ekstra godt abonnement i velkomstgave af CBB Mobil.
CBB Mobil sikrer, at al betaling er som det skal være, også hvis du har fået en kampagne-intropris som ny OK Mobil-kunde. Du vil altså fortsat have den kampagne-intropris for den aftalte periode, som var gældende ved oprettelsen.
Dit nye Basis-abonnement hos CBB Mobil bliver det samme, som du kender det fra OK Mobil.
Den eneste forskel er, at hvis du i dag har tilkøbt automatisk datatilkøb (datatrappe) følger det ikke med til dit Basis-abonnement hos CBB.
Hos CBB Mobil kan du tilkøbe CBB Data år, som giver dig mulighed for at få 2 GB data pr. måned. Det kan du tilvælge på din selvbetjening Mit CBB, når dit nummer er flyttet til CBB Mobil.
Dit abonnement vil fortsat være registreret i dit CVR-nummer hos CBB Mobil.
Flytning af nummer
Dit aftaleforhold med OK Mobil vil blive overdraget til CBB Mobil, herunder de oplysninger OK Mobil har om dig som kunde. Kundeoplysninger er nødvendige for at kunne overdrage aftaleforholdet, og de gør det muligt for CBB Mobil at give dig den bedste kundeoplevelse fremadrettet.
OK Mobil deler allerede systemer med CBB Mobil og vi kan derfor nemt sikre, at dine oplysninger bliver overdraget på en sikker måde.
Hvis du er i udlandet den dag, hvor dit telefonnummer flyttes til CBB Mobil, er der en mulighed for, at din telefon ikke vil virke, før du kommer til Danmark igen. Det skyldes, at du befinder dig på et udenlandsk netværk.
Hvis du allerede nu ved at du er ude at rejse mellem d. 12. og 30. juni, hvor alle OK Mobils kunder bliver flyttet til CBB Mobil, anbefaler vi at du kontakter kundeservice på 70 10 20 22. Kundeservice vil hjælpe dig med at få en anden dato for flytning af dit telefonnummer.
Nej, du kan fortsat bruge dit OK Mobil SIM-kort og tilhørende PIN-kode, når dit nummer er flyttet over til CBB Mobil.
Skulle du få brug for et nyt SIM-kort i fremtiden, kan du nemt bestille det på din nye selvbetjening Mit CBB.
Har du flere mobilnumre hos OK Mobil vil de ikke nødvendigvis blive flyttet samme dag. Flytningen bliver planlagt ud fra bl.a. abonnementstyper, så derfor kan du godt opleve, at dine numre flyttes på forskellige datoer.
Bare rolig, vi skal nok give dig besked, når hvert nummer nærmer sig sin flyttedato.
Ja, men ikke meget. Du vil få en SMS og mail om, præcis hvilken dato dit nummer bliver flyttet. Når dit nummer er flyttet til CBB, skal du genstarte din mobil eller enhed og indtaste den samme PIN-kode, som du plejer at bruge.
Uanset hvilken type enhed dit SIM-kort sidder i, vil du sandsynligvis opleve, at du skal slukke og tænde enheden for at få forbindelse til netværket igen. Kontakt evt. leverandøren af din enhed for at få hjælp til, hvordan du genstarter.
Ja, når du flytter til CBB, skal du fremover ringe til 60 70 80 90 for at aflytte dine beskeder på telefonsvareren. Du kan tilføje nummeret til dine kontakter på telefonen, så du altid nemt kan aflytte dine beskeder.
Fordi du får ny telefonsvarer, betyder det også, at du skal indtaste en ny velkomsthilsen på din telefonsvarer, når du er flyttet til CBB.
Du kan se en guide til hvordan du indtaler en ny velkomsthilsen samt hvordan du evt. fjerner telefonsvareren eller forlænger ringetiden.
I dag slettes uhørte beskeder efter 7 dage, mens de beskeder du allerede har hørt slettes efter 4 dage.
Efter at dit nummer er flyttet til CBB, vil du skulle aktivere eventuelle viderestillinger igen. Det kan du gøre på din telefon ved at se under Indstillinger og/eller Telefon.
De følgende indstillinger vil blive flyttet med over til CBB, hvis du har dem aktiveret på din telefon i dag:
- Automatisk Abonnementsbetaling
- Automatisk Optankning
- Hemmelig adresse og nummer
- Skjult nummer
- Spærring for indholdstakseret køb
- Spærring for køb af mobilbilletter
- Spærring for køb af ekstra data
- Saldokontrol
- Spærring for satellitroaming
- Spærring for internationale opkald
- Spærring for roaming
- Ændrede grænser for datakontrol i udlandet
De følgende indstillinger vil IKKE blive flyttet med over:
- Viderestillinger
- Telefonsvarer
Hvis du har en igangværende nummerflytning til OK Mobil, vil dit nummer blive flyttet til CBB Mobil efter d. 12. juni. Starter dit abonnement hos OK Mobil inden da, vil du være hos OK Mobil frem til d. 12. juni 2023. Du får nærmere information om den specifikke flyttedato til CBB Mobil, når vi nærmer os. Idet du bliver set som en OK Mobil-kunde, er du heldig at være blandt dem, der får CBB Mobils gode velkomsttilbud.
Hvis din flytning til et andet selskab allerede er bekræftet, og du har modtaget en dato for flytningen, så vil dit OK Mobil-nummer ikke blive flyttet til CBB Mobil, men til det andet selskab.
Hvis du allerede selv har bestilt at få flyttet dit telefonnummer til CBB Mobil og du har modtaget en bekræftet dato for flytningen, så vil dette blive gennemført som planlagt, og du vil få det abonnement, som du selv har bestilt hos CBB.
Alle OK Mobils kunder bliver flyttet indenfor den samme periode, dvs. mellem 12. juni 2023 og den 30. juni 2023. Det skyldes både tekniske og juridiske årsager. Derfor er det desværre ikke muligt at flytte til CBB Mobil tidligere end planlagt.
Men du er selvfølgelig velkommen til selv at oprette en nummerflytning til CBB Mobil. Her vil du kunne vælge mellem de abonnementer, der er tilgængelige på cbb.dk.
Er du ude at rejse i det tidsrum, hvor vi planlægger din flytning, har du mulighed for at få udskudt din flyttedato til en senere dato. Det kan du læse mere om under 'Har det nogen betydning, hvis jeg er i udlandet, når mit nummer flyttes?'
Du modtager en velkomstmail den dag, du bliver flyttet til CBB Mobil. Du får også nærmere information om, hvilken dato vi flytter dit nummer på, når vi nærmer os din flyttedato.
Din saldo hos OK Mobil vil automatisk blive flyttet med over til CBB.
Da OK Mobil lukker, er det ikke muligt fortsat at være kunde hos OK Mobil.
Vi har valgt CBB Mobil, netop for at kunne tilbyde dig meget af det, du er vant til og samtidig mærke den nærhed, du kender. Vi deler de samme værdier og ligesom OK Mobil ønsker CBB Mobil at tilbyde nem og enkel mobiltelefon. Derfor vil du opleve at meget er, som du kender det.
Det er selvfølgelig op til dig, om du ønsker at overgå til CBB Mobil. Hvis ikke, så skal du opsige dit abonnement senest 30. maj 2023 eller være flyttet til et andet mobilselskab inden 12. juni 2023. Du kan opsige dit abonnement gennem Min OK eller ved at ringe til OK Mobils kundeservice.
Kunde hos CBB
I den mail du modtog den 10. maj 2023, var dine nye vilkår vedhæftet.
Dit nye abonnement indeholder dele, som du ikke tidligere har haft. Vi anbefaler derfor, at du læser dine vilkår. Du finder dine vilkår her
Som noget særligt for dig som OK-kunde vil du kunne købe alle CBB's produkter fra din første dag hos CBB. Hvis du har et mobilabonnement, kan du købe en ny telefon både kontant og på afdrag.
Din betaling fortsætter som den plejer. Det betyder, at du betaler d. 1. efter, at dit nummer er flyttet til CBB.
- Hvis du har tilknyttet dit betalingskort til automatisk betaling eller optankning hos OK, vil det automatisk blive overført til CBB og du skal ikke gøre noget.
- Hvis du ikke har tilmeldt dig automatisk betaling eller optankning, skal du huske at gøre det, når dit nummer er flyttet til CBB. Du kan tilmelde dig på din selvbetjening, Mit CBB.
Betalingen sker den 1. i hver måned, præcis som du kender det.
Er du tilmeldt automatisk abonnementsbetaling trækker vi automatisk betalingen den 1. i hver måned.
Er du ikke tilmeldt automatisk betaling eller optankning, så kan du altid tilmelde dig på din selvbetjening, Mit CBB eller ved at kontakte kundeservice.
Hvis du ikke ønsker at være tilmeldt automatisk betaling eller optankning, kan du betale for dit abonnement ved at indbetale på din CBB-saldo. Det kan du gøre via din nye selvbetjening, Mit CBB.
Mobilt bredbånd
Med overgangen til CBB Mobil har vi givet dig et velkomsttilbud, som vi håber du bliver glad for. Ønsker du at skifte til et andet abonnement, kan du nemt gøre på det på Min OK eller gennem OK Mobils kundeservice inden den 12. juni 2023.
Du skal dog være opmærksom på, at idet du skifter til et andet abonnement vil det være det abonnement og pris, der vil blive overført til CBB. Vi kan desværre ikke garantere, at du kan komme tilbage til dit velkomstabonnement igen.
Ja, du kan beholde din router sammen med dit OK Mobil SIM-kort. Hvis du vil udskifte din router, kan du købe en ny hos CBB, når dit abonnement er flyttet.
Nej, du skal ikke have et nyt SIM-kort. Du kan lade kortet sidde i den enhed (f.eks. tablet, computer eller router), som bruger det. Du skal dog muligvis genstarte enheden den dag dit abonnement flytter til CBB.

Spørgsmål til OK Mobil?
Vores kundeservice er åben alle hverdage mellem kl. 08 og 20. Ring til os på 70 10 20 22 eller send en besked på ok@ok-mobil.dk
Send dit telefonnummer
så ringer vi dig op hurtigst muligt